בדיקת מי שפיר

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

בדיקת מי שפיר, הידועה גם בשם מי שפיר, היא הליך אולטרסאונד אבחון טרום לידתי שבו מוציאים מי שפיר מהרחם ומנתחים אותם כדי לזהות הפרעות גנטיות או חריגות אחרות.בדיקת מי שפיר היא הליך אולטרסאונד אבחון טרום לידתי שבו מוציאים מי שפיר מהרחם ומנתחים אותם כדי לזהות הפרעות גנטיות או חריגות אחרות. הוא שימש לראשונה בשנת 1956 בצרפת על ידי ד"ר קלוד בושאר. בארצות הברית, הוא בוצע לראשונה על ידי ד"ר ג'ון סי הובס בבית החולים בריגהם אנד נשים בבוסטון ב-18 בדצמבר 1959.

בדיקת מי שפיר

מדוע חשוב לבצע בדיקת מי שפיר? אז חשוב שתדוע שזה בדיקת אבחון טרום לידתי שיכולה לזהות הפרעות גנטיות וחריגות אחרות בעובר. בדיקת מי שפיר היא הליך פולשני המחייב את הרופא להחדיר מחט לבטן של נשים הרות ולחלץ מי שפיר. ניתן לבצע אותה בנשים בהריון עד שבוע 14 להריון. בדיקה זו משמשת בדרך כלל כבדיקת סקר קו ראשון לתסמונת דאון, טריזומיה 18, טריזומיה 13, תסמונת טרנר, תסמונת קלינפלטר ותסמונת אדוארדס. זה יכול לשמש גם לאבחון חריגות מולדות מסוימות כגון מומי לב או מומים בצינור העצבי.

בדיקת מי שפיר היא בדיקת הריון הנעשית לנשים בהריון כדי לקבוע את בריאות העובר. בדיקת מי שפיר נעשית בדרך כלל במהלך השליש הראשון של ההריון. ניתן לבצע את הבדיקות עם או בלי הנחיית אולטרסאונד, בהתאם להעדפת הרופא ולגורמי הסיכון. בדיקת מי שפיר עוזרת לקבוע אם יש הפרעות גנטיות או חריגות בעובר, כמו גם אם ההריון הסתיים או לא. בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי שניתן לבצע ברגע שהאישה ההרה מוודאת שהיא נושאת עובר עם תסמונת דאון. מי השפיר מכילים תאים המגיעים מהעובר ומהעובר. בדיקות מי שפיר משמשות לאיתור פגמים כרומוזומליים בעובר, כמו תסמונת דאון. בדיקות בדיקת מי שפיר בטוחות הן לאם והן לתינוק, אך הן עלולות לגרום לסיבוכים מסוימים לאם, כגון זיהום או הפלה.

בדיקת מי שפיר היא בדיקת אבחון טרום לידתי המשמשת לאיתור מומים עובריים. זה נעשה בדרך כלל על ידי החדרת מחט לשק השפיר ושאיבת חלק מהנוזלים. ניתן לבצע את בדיקת מי השפיר בדרכים שונות ובשלבים שונים במהלך ההריון. הדרך הנפוצה ביותר היא להחדיר מחט דרך דופן הבטן לתוך שק השפיר, המכיל נוזלים מהעובר, ולאחר מכן לשאוב חלק מהנוזל הזה. בדיקות מי שפיר נעשות בדרך כלל כדי לבדוק אם יש מומים כרומוזומליים בעוברים, כגון תסמונת דאון או טריזומיה 18 (תסמונת דאון) או טריזומיה 13 (תסמונת פאטאו). ניתן להשתמש בבדיקות מי שפיר גם כדי לגלות האם לעובר יש הפרעות גנטיות אחרות כמו המופיליה

בדיקת מי שפיר היא בדיקה טרום לידתית פולשנית המבוצעת על מנת לקבוע אם יש לעובר מומים גנטיים כלשהם. מדובר בהחדרת מחט דרך דופן הבטן ולתוך שק השפיר, המכיל מי שפיר המקיפים את העובר. בדיקות מי שפיר מבוצעות בדרך כלל בסוף השליש השני או בתחילת השליש השלישי של ההריון. ההליך נמשך בדרך כלל כ-20 דקות להשלמתו וניתן לבצעו במסגרת חוץ. בדיקת בדיקת מי השפיר נמצאת בשימוש נרחב לאיתור הפרעות כרומוזומליות, כגון תסמונת דאון, תסמונת אדוארדס, תסמונת פטאו ועוד. בנוסף להפרעות אלו, הוא יכול גם לזהות פגמים בצינור העצבי כגון עמוד השדרה ביפידה ואנצפליה.

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!