שיטת איורוודה לניקוי רעלים מהגוף

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

שיטת איורוודה לניקוי רעלים מהגוףניקוי רעלים בשיטת איורוודה הוא שיטה הרווחת בתרבויות רבות. המונח מגיע מסנקריסט, ופירושו "פוגע" או "מחליש". כשאדם חש שפוף וחוסר יכולת לתפקד. השיטה מובילה לירידה במשקל, שיפור האנרגיה, ושחזור התפקוד התקין של הגוף.

איורוודה קשורה להשפעות האוויר על חדירת רעלים לגוף, ומסדירה את היצירתיות והתפקוד שנוטה, עם הזמן לקפוא ולדעוך. היא מבוססת על אלמנטים של אש, אדמה, אוויר ומים, ומובילה לאנרגיה של שינוי, הישגים, יציבות, צמיחה וחילוף חומרים תקין.

חשיבות ניקוי רעלים איוורוודי

כל אדם מכיל שילוב ייחודי של האלמנטים הבסיסיים של איורוודה, למרות שהנטייה היא להיות נשלט על ידי אחד מהם בכל זמן נתון. גם עונות השנה נשלטות על ידי האלמנטים של איורוודה. התיאוריה היא שעד תקופת הסתיו, אדם צובר ברקמות חום רב במהלך הקיץ, וכשהרוח מתחילה לנשוב, מסתמן שינוי בגוף, המתבטא בחוסר יציבות וחרדה. אלו הם היבטים "תקועים" של אוויר ואש. החום המצטבר של הקיץ עלול להוביל לשחיקה נפשית ופיסית, להזיק לכליות ולמערכת העצבים, ולעצור חלק מתהליכי ניקוי הרעלים הטבעיים של הגוף.

למשל הכבד, הנחשב למנקה הרעלים הטבעי של הגוף, ואחד האיברים המשמעותיים בו עלולים להצטבר רעלים עודפים ולגרום לבעיות. רופאים איורוודים מסבירים כי איזון הורמונים, איזון בחיים ותהליכי תפקוד הכבד, מושפעים מצריכת מזונות ומשקאות, כמו גם מכימיקלים רבים הנצרכים על בסיס יומי ונמצאים בתרופות מרשם, מוצרים קוסמטיים וחלקיקי חומרים הנישאים באוויר.

כאשר מופעל עומס על הכבד, כך מופעל עומס אף על כל הגוף. כבד מורעל עלול לגרום למיגרנות, עצבנות, פריחות, כעס ודיכאון. אנשים מתעייפים, סובלים ממחלות, ומשמינים או מפחיתים יותר מידי במשקל.

כשמערכות הגוף משתנות בעקבות הרעלים המשתחררים מהכבד, מערכת העיכול אינה מתפקדת כראוי, והגוף מתחיל לצבור רעלים המורכבים מכל חומרי הפסולת אותם לא הצליח הגוף לפרק כראוי, לעכל או להפריש.

הרעלים אותם הגוף אינו מצליח לעבד, מטופלים בשיטת איורוודה ועוברים תהליכים פיסיים לניקוי השפעות פסיכוסומאטיות המזהמות את המוח. הרעלים הנצברים הם הבסיס למחלות רבות ותחושות מועקה, המשפיעות מבחינה פיסית, ויוצרות סביבה מארחת מושכת לגורמי הצטננות ושפעת הנפוצים עם הגעת רוחות הסתיו.

כל אדם יכול ליהנות מניקוי רעלים, היות וכמעט כל אחד שוגה בבחירות תזונה לקויה, הרגלי אורח חיים שאינם בריאים, וגם אם הוא מקפיד על בריאות מושלמת, החיים, הנשימה והאוויר המזוהם בעולם משפיעים על רעילות הגוף. פחות או יותר לא משנה מי האדם, משנה איך הוא פועל לטיהור גופו ונפשו. השאלה היא מה ניתן לעשות בקשר לכך, והתשובה, במרבית המקרים היא ניקוי רעלים בשיטת איורוודה.

שלבי ניקוי רעלים איורוודי

מחנכי בריאות איורוודים סבורים שהגנה על הבריאות צריכה להתבצע כל השנה, אך במיוחד בסתיו. חשוב לתמוך ביכולת הטבעית של הכבד להסיר רעלים מהגוף, לנטרל את השפעות הרעלים היומיומיים המגיעים ממזונות, חשיפה למכשירים אלקטרוניים כגון מחשב, טלפונים סלולאריים וטלוויזיה, כמו גם להפחית ככל הניתן את החשיבה לרעלים סביבתיים.

שיטת ניקוי רעלים איורוודית אינה דרמטית וקיצונית. מטרתה היא תמיכה במקום הלם גופני למערכת. המטרה אינה לסלק רעלים בכל מחיר, אלא לאזן בעדינות את כל הגוף והנפש, ולמנוע התערערות.

ניקוי הרעלים מתבצע באמצעות אכילת מזונות בריאים, עשבי תיבול, ושיטות לטיפול עצמי כגון עיסוי עצמי, מדיטציה ויוגה, המובילות להשגת מראה צעיר, תחושת רעננות ומניעת מחלות אופייניות בעונת החורף.

במהלך ניקוי הרעלים, יש לוותר על חומרים והרגלים התורמים לעומס כבד, כגון מזון מעובד או אלכוהול ולחצים המזיקים למערכת העצבים. אדם משקיע מחשבה על ההשפעות השליליות בחייו וממה עליו להרפות. המפתח לניקוי רעלים איורוודי הוא הפסקת ההרגלים השליליים, ורק אז ניתן לבסס הרגלים בריאים על מנת ליצור בריאות וחיוניות בחיים.

האטת הקצב

בגישת האיורוודה, הפחתת הלחץ ופעילות יתר נפשית היא המרכיב החשוב ביותר בתכנית ניקוי רעלים מוצלחת. הרגלי מהירות, ריבוי משימות והתמודדות עם עומס מידע הם המשפיעים העיקריים על רעילות. רעלים בכבד, במוח ובמערכת העצבים גורמים לשורת בעיות בריאות, כולל עייפות יותרת הכליה, נדודי שינה, מחזור חודשי שאינו סדיר, בעיות עיכול ועלייה במשקל.

הצעד הראשון בהפחתת הרעילות שנוצרה על ידי חיים עמוסים היא להאט. במשך שבוע, יש להתאים את לוח הזמנים להאטת הפעילות, הכנת ארוחות בצורה רגועה, תרגול יומי של יוגה ומדיטציה, סירוב להשפעות חיצוניות המושכות תשומת לב ואנרגיה בכיוונים רבים, והחלפתם בבחירות בריאות, המכוונות לקצב הטבעי של הגוף ומתן אפשרות לניקוי רעלים להתבצע באופן יעיל יותר.

תזונת ניקוי רעלים

בשלב הבא, יש להזין את הגוף עם מזונות בריאים ומטהרים. עיקר התכנית התזונתית היא אכילת מנה פשוטה של אורז ושעועית. איזון חלבונים, פחמימות ושומנים הופך לארוחה מזינה קלה ביותר לעיכול.

קלילות המנות מפחיתה את הרעלים בגוף, ומייצבת אותו באמצעות הענקת מקור חלבון מלא. עפיצות השעועית מקררת את הגוף ומשפיעה באופן אנטי דלקתי טבעי. החשוב ביותר הוא לאכול מזונות אלו לפחות פעמיים ביום על מנת לשלוט על הרעב והתשוקה למזונות מזיקים.

הגישה האיורוודית היא ששתיית תה ואכילת תבשילים חריפים שומרים את אש העיכול ומאפשרים את ניקוי הרעלים. תה פירות פועל באופן של נוגד חמצון ומשלשל עדין, תומך במערכת, משמר את החומרים החיוניים ומוביל להיפטרול מרעלים הגורמים למחלות. כל התכנית מבוססת על קבלת כל מה שהגוף זקוק לו על מנת לשמור על בריאות ולא לסבול מתת תזונה בתהליך.

השמנת יתר

מגיפת השמנת יתר הופכת להיות לתופעה נפוצה יותר ויותר, והיא עדיין ממשיכה לגדול בקרב גברים, נשים וילדים. חלק מהגורמים העיקריים לעלייה במשקל הם:

  • אכילה עודפת של טעמים מתוקים, חמוצים ומלוחים
  • חוסר פעילות גופנית ואורח חיים בלתי פעיל
  • אכילת מזונות עשירים וכבדים ביותר, המקשים על העיכול
  • שינה במהלך היום
  • גורמים תורשתיים
  • אכילת יתר של מוצרי חלב, תפוחי אדמה, קמח לבן, בשר בקר, בשרים ודגים שמנים, לחמים, משקאות תוססים ואלכוהול.

איורוודה היא גישה הוליסטית להפחתת שומנים, משקל מאוזן, המלצות לאורח חיים, תרופות צמחיות פנימיות, טיפולי עיסוי ושיטות לניקוי רעלים.

טיפולי איורוודה לניקוי רעלים

הטיפול העיקרי הוא שימוש באבקת צמחים, בצורת שמנים או אבקות יבשות, מחוספסות, טבעיות וחמות. שמן שומשום עם עשבי תיבול מחמם את הגוף ויוצר קלילות, יובש, חספוס, הסרת חסימות ונוקשות, ופועל לריפוי רקמת השומן. הוא דואג גם ללחות לעור ומוביל לרכות וגמישות גם לאחר הטיפול.

שפשוף האבקות והשמנים על הגוף יוצר חיכוך הפותח את הנקבוביות, מסיר חסימות מכלי הדם, מגביר את החום ברקמות ומחלחל פנימה על מנת לעורר חילוף חומרים של שומן. בסיום הטיפול יושב המטופל בחדר קיטור צמחים כשהראש נשאר מחוץ לחדר, על מנת לאפשר את הטיפול לפרק זמן ארוך יותר. כך ניתן לאבד הרבה מים מהגוף, לפתוח את הנקבוביות, ולאפשר לשמן הצמחי לחלחל עמוק יותר לעור.

מהם היתרונות של ניקוי רעלים איורוודה?

בין היתר, היתרונות המושגים משיטה זו הם הפחתת צלוליטיס ורקמת שומן תת עורית; גוון עור יפה; הפחתת משקל; וניקוי העור והסרת ריחות גוף רעים. היתרון המשמעותי ביותר, גם כשמבצעים את הטיפול באופן חד פעמי הוא ההשפעה הממריצה על הגוף הנובעת מהפחתת הרעלים, הסרת החסימות בכלי הדם, הסרת נוקשות הגוף, ואפשרות ספיגה טובה יותר של שמנים.

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!