ניקוי רעלים לחיזוק הגוף

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

ניקוי רעלים לחיזוק הגוףהמערכת החיסונית היא רשת ייחודית של תת מערכות המורכבות מתאים ואיברים, כשהמטרה הבלעדית היא הגנת הגוף מפני פולשים זרים הגורמים נזק לטווח המידי או הארוך, בחלק אחד או יותר של הגוף. בדיוק כפי שהאיברים הפנימיים כגון הלב, הכבד, הריאות והכליות צריכים להיות מוגנים, כך גם המערכת החיסונית כולה, שהיא הקו הטבעי הראשון והיחיד להגנת הגוף מפני רעלים.

מאמר זה מדריך כיצד לשפר את המערכת החיסונית, כולל טיפים מעשיים לחיזוק הגנת הגוף מפני זיהומים, הסבר על אופן עבודת המערכת החיסונית, מה מאיים עליה ומה ניתן לעשות על מנת להימנע מרעלים ולשמור על תפקוד אופטימלי.

תזונה והמערכת החיסונית

"אתה מה שאתה אוכל" – פתגם עממי זה נכון גם במונחי הערת עבודת המערכת החיסונית, המבוססת על שיטות תזונה. כל חלקיק מזון שעובר דרך הפה ומעובד על ידי מערכת העיכול, משפיע על מצב המערכת החיסונית ועל יכולתה להגן על הגוף מפני פולשים שאינם רצויים.

בשני העשורים האחרונים, מחקרים הראו עלייה במקרי מחלות אוטואימוניות, כמו גם מחלות הקשורות לזיהומים. מצב זה מיוחס במידה רבה לבחירות תזונה שאינן בריאות. קיימת בעיה נפוצה במונחי בחירות המזון הנכונות, כשאנשים מתרגלים לאכול במסעדות או להעדיף מזונות מעובדים ומהירים החסרים בחומרים מזינים ומכילים חומרים רעילים. זאת בשל לוח זמנים עמוס ואדישות מוחלטת לרכישת מיומנויות קולינריות בסיסיות.

שינויי תזונה

אנשים רבים סבורים כי תהליך ניקוי רעלים, או שינויי תזונה לחיזוק הגוף לאחר חולשה, או שמירה על חוזק באופן כללי, מחייבים הגבלות תזונה חמורות. אך ההיפך הוא הנכון. ניתן ליהנות מגסטרונומיה גם עם בחירות חכמות ובריאות של מזונות.

פירות הדר – במקום לאכול בשרים מעובדים ושומניים, מומלץ לבחור שני סוגים של פירות הדר מלאים בוויטמין C המונע ביעילות הצטננות וזיהומים אחרים. אשכולית היא מקור מצוין לסיבים תזונתיים הטובים לעיכול. כך ניתן לקבל עומס חומרים מזינים ובמקביל לנקות את המעי הגס, הקיבה והמעיים.

דגנים מחיטה מלאה – כגון שיבולת שועל, סובין וברנפלקס ללא סוכר הם התחליפים הטובים ביותר לדגנים מצופים בסוכר. דגנים מחיטה מלאה מכילים ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים, כמו גם חומרים נוגדי חמצון המאפשרים לתאי הגוף להתחדש במהירות ולשמור על בריאות לטווח הארוך מאוד. מחקרים הראו כי בעלי חיים המתקיימים בעיקר על צמחים, עמידים יותר לזיהומים כגון שפעת, הרפס ואף אנתרקס.

דבש טהור – מחזק נפלא למערכת החיסון. הוא מכיל חומרים נוגדי חמצון, ויש לו תכונות אנטיבקטריאליות חזקות.

יוגורט – ניתן לאכול אותו כארוחה או כחטיף. יוגורט לבן ללא טעמים מכיל פרוביוטיקה, שהן תרבויות חיות, ההכרחיות בשמירת איזון הגוף ובמיוחד לתפקוד תקין של מערכת העיכול. חשוב לזכור כי חיידקים טובים הכרחיים לסיוע לגוף להילחם בזיהומים.

שום – במשך מאות רבות, צמח קטן זה הוביל ליתרונות בריאותיים רבים, כולל תכונות אנטיבקטריאליות הנלחמות ביעילות בזיהומים. בימי קדם, שום שימש לחיטוי פצעים למניעת נמק. כיום אנשים מעדיפים להימנע ממנו בשל הריח הרע בפה, אך בעיה זו ניתנת לפתרון מהיר עם לעיסת מסטיק ללא בטעם מנטה או שימוש בשטיפת פה, כשהפרס הוא מערכת חיסונית חזקה. שתיים או שלוש שיני שום מרוסקות ליום מחזקות באופן משמעותי את הגוף.

דגים וסלניום – מזינים חשובים המאפשרים לגוף להגן על עצמו ביעילות מפני מיקרואורגניזמים זיהומיים ופולשים אחרים שאינם רצויים. מנת דג מכל סוג, פעמיים או שלוש בשבוע, משפרת באופן משמעותי את המערכת החיסונית, כמו גם תפקוד האיברים הפנימיים האחרים.

פלפל שחור – מצוין למאבק בהצטננות וחום גבוה. מומלץ להוסיף אותו לארוחה בכל הזדמנות אפשרית.

תימין, רוזמרין ומרווה – עשבי תיבול אלו הוכחו כיעילים בלחימה בזיהומים וטיפול בתסמינים שונים של מערכת חיסונית מוחלשת.

תוספי תזונה – היות וכמעט בלתי אפשרי להעניק לגוף את כל חומרי התזונה הדרושים לו ממקורות מזון בלבד, מומלץ ביותר לקחת תוספי תזונה באופן קבוע. ויטמינים הם חובה וכך גם תוספי תזונה אחרים שמטרתם לסייע לתפקוד איברים פרטניים כגון הכבד, הכליות והמעי הגס.

פעילות גופנית – הקפדה על פעילות גופנית מאומצת, שלוש עד ארבע פעמים בשבוע, טובה לגוף כמו גם לנפש. למעשה, אנשים שמבצעים פעילות גופנית, כגון שגרה אירובית ואימוני שרירים, נוטים באופן קבוע לסבול פחות מזיהומים, הצטננויות וסוגים אחרים של מחלות מדבקות.

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!