המערכת החיסונית כיעד לכימיקלים סביבתיים

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

כימיקלים סביבתיים והמערכת החיסוניתאנשים רבים חיים במלחמה מתמדת עם העולם סביבתם. חלק מהמאבקים מתקיימים מתחת לפני השטח, אך הם סוערים לא פחות ממאבקים אחרים.

מלחמת האדם ומערכת החיסון נגד רעלנים סביבתיים היא אחת המלחמות החשובות ביותר והיא מתבצעת באמצעות שיטות ניקוי רעלים כמו גם טיפולים רפואיים. בכל רגע, הסביבה מושפעת מכמויות רעלנים המזיקים לגוף במגוון אופנים.

מצבים אלו גורמים למערכת החיסון להיות בכוננות מתמדת, ולנסות להגן על הגוף מכל הכיוונים. אך כיצד משפיעים הרעלנים הסביבתיים על תפקוד מערכת החיסון?

השפעת ארסן על המערכת החיסונית

המזונות הפופולריים ביותר הם פירות וירקות, הנחשבים לבסיס התפריט התזונתי ברחבי העולם. כדי לשמור על היבול יש להשקות, לטפח ולהגן מפני מזיקים. במידה וחומרי הריסוס מכילים ארסן, או שההשקיה נעשית באמצעות מים מזוהמים מארסן – התוצאות יכולות להיות הרות אסון. הארסן נחשב לחומר המצוי על הקשת בין מתכת לאל-מתכת, וחלק מהתכונות שלו מתחלקות בהתאם לחלוקה זו.

הבעיה עם ארסן מתחילה מיד עם חדירתו לגוף. הארסן זהה לזרחן הנמצא בגוף באופן טבעי, ולכן מערכת החיסון לא תוקפת אותו ומתייחסת אליו כאל בן בית. כך מגיע הארסן אל התאים, מחליף את הזרחן בפעולתו ויכול לגרום להתכווצויות שרירים, כאבים ואפילו מוות. הארסן יכול להיות בכל חומר מרוסס, אך הוא נמצא בריכוזים גבוהים יותר בגידולים הצוברים מים רבים ומושקים במים מזוהמים.

כיצד משפיע קדמיום על מערכת החיסון?

הקדמיום היא מתכת שהתגלתה בחמישים השנים האחרונות. האפשרות להתיך אותה בטמפרטורות יחסית נמוכות, הפכה אותה למבוקשת מאוד. משתמשים בה לערבוב עם מתכות אחרות כדי לקבל תכונות טובות יותר ואפילו לכלי אוכל. עם התקדמות השנים התגלה כי הקדמיום היא מתכת רעילה ומסוכנת וכבר הוכרע שהיא תורמת להתפתחות סרטן, ומחלות נוספות.

כל תא בגוף מורכב מטלומרים, השורות הנמצאות בסוף הגנים ומאפשרות לתא להתחלק. רק כשהתא מגיע אל הטלומרים יכולת החלוקה שלו נפגמת. הקדמיום תוקף את הטלומרים של התאים הלבנים המהווים חלק נכבד ממערכת החיסון. תאים אלו מאבדים את יכולת החלוקה מהר יותר מהצפוי ומזדקנים מוקדם מדי. כשהם מתים, מערכת החיסון נחלשת והגוף הופך להיות חשוף יותר לסכנות של בעיות בבטן, דלקות ואפילו סרטן.

כספית והמערכת החיסונית

הכספית היא יסוד נוסף בו נעשה שימוש לאורך שנים רבות בקרב בני האדם. רופאי השיניים ביצעו סתימות בעזרת כספית, החקלאים פיזרו כספית כדי להרוג את הפטריות שניסו לתקוף את היבולים וכמעט לכל אדם מבוגר היה בבית מד-חום כספית בו ניתן להשתמש כדי למדוד חום. למרות כל השימושים הללו הכספית נחשבת לחומר רעיל במיוחד שאסור להתקרב אליו ללא צורך מיוחד.

מדהים לגלות כי הכספית גורמת למערכת החיסון לאבד את היכולת לתפקד כראוי. כתוצאה מכך, היא עלולה לתקוף את הגוף לאחר הרעלת כספית. מערכת החיסון גורמת להתפתחות מחלה עצמית של הגוף בעזרת תקיפה של תאים עצמיים וייצור נוגדנים דרכם. מצב כזה יכול להיות מסוכן במיוחד ולכן חשוב להיות במעקב ולטפל בהקדם.

אולי יעניין אותך גם:

ערכות ניקוי רעלים עד הבית

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!