טרנד ניקוי רעלים לילדים: סיכונים ואזהרות

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

טרנד ניקוי רעלים לילדים: סיכונים ואזהרותלמרות סכנת ההשמנה והדאגה הרצינית לגבי השמנה בילדות, חלק מההורים מתחילים להשתמש בהרגלים "ירוקים" ולהתמכר לטרנד ניקוי הרעלים. רופאים מזהירים כי מגמה זו עשויה להיות מסוכנת לילדים.

ניקוי רעלים הוא תהליך הנמשך בדרך כלל חמישה ימים וכולל שתיית מיצים נוזליים המכילים, כביכול, חומרים מזינים, נוגדי חמצון וסיבים. הרעיון הוא "לנקות" את מערכת הגוף על מנת להתניע תכנית הרזיה, אך ילדים העוברים תכנית המבוססת על טהרת המיצים, אינם יכולים לבצע פעילויות אינטנסיביות בתקופה זו, ולא לאכול אוכל אמיתי, מה שגורם להם להיות חלשים ומותשים.

מה שעשוי להתאים למבוגרים אינו מתאים לילדים

רוב החברות היוצרות תוכניות ניקוי רעלים מכוונות את מוצריהן למבוגרים. ילדים זקוקים לתזונה נכונה במהלך שנות התפתחותם, אך חברות רבות המשווקות שיטות לניקוי רעלים נוטות לחשוב שילדים יכולים להתחיל בתהליך טיהור מיצים בגיל צעיר.

הן מבססות את טיעוניהן על העובדה לפיה משקאות אורגניים, המורכבים מתערובות ירקות ופירות, וזרעים טהורים, מאפשרים לגוף לספוג את כל היתרונות הטבעיים, ובמיוחד סיבים, המסייעים בהורדת כולסטרול ורמות סוכר בדם. חברות אחרות התחילו לייעד את שיטות ניקוי הרעלים שלהן לילדים, ומחזיקות מוצרים הנקראים "טיהור לילדים".

כוס מיץ ירקות ופירות אינה מכילה חלבונים ושומנים החיוניים להתפתחות צמיחת המוח של הילד. ילדים זקוקים לתזונה מאוזנת היטב המכילה פירות, ירקות, דגנים, חלבונים וחלב. אם הילד מסרב לאכול ירקות או פירות, ניתן להפוך אותם לשייק בריא וטעים המכיל חלבונים, שומנים וסיבים, אך בשום אופן אין לגרום לו להתקיים על שייקים אלו בלבד.

ואכן שיטות ניקוי רעלים מפוארות אלו עשויות להיות בעלות יתרונות לטווח הקצר, וגורמות לתחושה קלה יותר ולכאורה בריאה, במשך מספר ימים לפחות. אך ילד אינו זקוק למקבץ קיצוני כזה של יתרונות בריאותיים. מוצרים אלו עשויים להתאים כארוחה מחליפה בודדת, או כתוספים לילדים, אך אינם נחשבים לתזונה מלאה.

התנגדות מומחים לרפואת ילדים

מומחים ורופאים, מצד שני, מבוהלים יותר מטרנד ניקוי הרעלים לילדים, ומאמינים שההיפך הוא הנכון. שזהו רעיון מוגזם, יקר מידי ואף מזיק. לדבריהם, טרנד זה גובל בשערורייה ומהווה איום ממשי, כי ילדים אינם זקוקים לניקוי רעלים, אלא לתזונה טובה.

כשמאבדים עשרה קילוגרמים בעשרה ימים, מאבדים בעיקר מסת מים ושרירים, ותהליך זה אינו בריא לילדים. החלפת ארוחות בריאות אינה תורמת לאימון ילדים להרגלי אכילה טובים לטווח הארוך. זהו גיחוך תזונתי יקר, אינו מחליף בשום צורה את יתרונות התזונה הבריאה, ומהווה דוגמה מושלמת לאופן שבו "מסובך" אין פירושו בהכרח "טוב יותר".

הרעיון מאחורי ניקוי רעלים הוא לנקות את מערכת המעי הגס, למרות שרופאים מסבירים שהגוף מבצע תהליך זה בכוחות עצמו, באופן טבעי, ללא סיוע מוצרים יקרים. בנוסף, הקיבה עצמה פועלת במובן מסוים כ"מסחטה", בתהליך פירוק המזון וחילוץ הוויטמינים הדרושים והחומרים המזינים להם הגוף זקוק. כך שאכילה בריאה ואמיתית מבצעת באופן מושלם את תהליך ניקוי הרעלים המלאכותי המסוכן.

אולי יעניין אותך גם:

מה אומרת הרפואה על ניקוי רעלים?

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!