מדריך: כיצד מנקים את הכבד מרעלים?

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

כיצד מנקים את הכבד מרעלים?הכבד נחשב לאיבר הפנימי הגדול ביותר, האחראי על מגוון מדהים של תפקודי שמירת וקידום הבריאות, כולל הגורמים לירידה במשקל ושמירה על משקל בריא. הוא נחשב אף לחלק בלתי נפרד מאינספור תהליכי חילוף חומרים, תומך במערכת העיכול, שולט ברמות הסוכר בדם ומסדיר אחסון שומן. הוא מאחסן ומגייס אנרגיה, ומייצר יותר חלבונים מכל איבר אחר בגוף. הוא מווסת אף את זרימת הדם ושומר על פעולה חלקה של המחזור החודשי.

אך אחד התפקידים החשובים ביותר של הכבד, והגורם המשמעותי ביותר לירידה במשקל הוא הפירוק הכימי של כל מה שנכנס לגוף, גם אם אדם מקפיד על אכילה בריאה של מזון אורגני. חומרי הדברה רעילים נמצאים על ירקות הסלט, ואפילו מסנני מים, שלא לדבר על יין או קפה. גם הוויטמינים היומיים, תוספי מינרלים ותרופות לחץ דם במרשם, כולם מכילים כימיקלים.

תפקיד הכבד הוא להבדיל בין החומרים המזינים הדרושים לגוף, לבין החומרים המסוכנים או המיותרים החייבים להיות מסוננים מהדם. אך כשהכבד סתום עם רעלים, הוא אינו יכול לתפקד ביעילות ולעבד חומרים מזינים ושומנים. לכן, יש לזכור נקודה חשובה: הגוף הופך להיות יותר רעיל, ומתקשה לבצע ירידה בריאה במשקל או לשמור על משקל בריא, מה שמוביל להצטברות רעלים בגוף.

קשיי דיאטה

באופן אירוני, רוב הדיאטות דלות הפחמימות אותן מאמצים אנשים כדי להשיל משקל עודף, רק מחמירות את המצב. כשפרסומי דיאטות אופייניות מעודדות את הציבור לאכול יותר בשר, הם בעצם מעודדים לאכול תזונה עמוסת רעלים.

גם דיאטות חמורות המבוססות רק על מים, פירות וירקות עשירים בסיבים, מאטות את תהליך ניקוי הרעלים. כשהגוף נטען בשפע חלבונים, הבטן אינה מסוגלת לייצר מספיק חומצה לעכל את הכול, ודיאטות אלו מעכבות עיכול תקין, מובילות לעומס יתר בכבד ובמעיים עם זרם רעלים המיוצרים באופן פנימי כגון אמוניה וקדברין.

למרבה המזל, הכבד, בחוכמתו הבלתי נדלית, מייצר מרה, שהיא חומר החיוני לניקוי רעלים מהגוף. מרה משמנת את המעיים ועובדת עם סיבים על מנת למנוע עצירות. היא נחשבת אף למקום בו מרוקן הכבד את כל התרופות, המתכות הכבדות, הורמונים עודפים מטיפולי גלולות ותחליפי הורמונים, תרופות, חומרי הדברה, כימיקלים תעשייתיים ורעלים אחרים, וכך הם מסולקים בסופו של דבר מהגוף.

ניקוי הרעלים מהכבד מסייע לו לייצר מרה טובה ויעילה יותר. התהליך מסייע לגוף לפרק את השומן באופן יעיל יותר, ולהשתמש בחומרים מזינים המעניקים אנרגיה זמינה לגוף ומפחיתים את העומס על מערכת העיכול והמערכת החיסונית. תהליך הניקוי משתפר והמעי הגס חווה הקלה מנטל מיותר של רעלים. ההשפעה היא חד משמעית: אדם נראה ומרגיש טוב יותר, ומסוגל להשיג ולשמור על משקל בריא בקלות יותר.

תכנית ניקוי הכבד מרעלים

זוהי תכנית ניקוי רעלים המעניקה לכבד נקודת פתיחה בריאה לניקוי יסודי. זוהי שיטה מוכחת ויעילה ביותר לניקוי וירידה במשקל, המציעה שיטה פשוטה, בטוחה ויעילה אף להפחתת קילוגרמים עודפים, ניקוי העיסה הרעילה ושיפור הבריאות והחיוניות.

למרות שחלק אחד מתכנית ניקוי הרעלים כולל צום בן יום אחד, מה שהופך את התהליך לבטוח ביותר, התהליך השלם מבוסס על שבוע של הכנה, שלושה ימי מעקב שמטרתם להכין כראוי את מערכת הכבד ולאחר מכן לסייע בהרחבת התוצאות הבריאות.

במשך שבוע ימים יש לאכול מזונות הבריאים לכבד. לאחר מכן, ניתן לבחור יום אחד בשבוע בו מבצעים צום מיצים מיוחד שמטרתו לשטוף זיהומים ופסולת המאוחסנת בגוף. עם סיום הצום, ממשיכים לשלושה ימים של אכילת מקורות מזון טבעי מיוחדים כולל מוצרים פרוביוטיים, שהם מזונות מותססים התומכים בחיידקים ידידותיים במערכת, מנקזים ויטמינים ומקדמים תפקוד בריא של מערכת החיסון, כמו גם תחושת קלילות גופנית, ושיפור במצב הרוח. שלב זה מספק תמיכה נוספת לכבד ולמעי הגס.

שלב הכנת הכבד

חיוני להתחיל בהכנת הגוף באמצעות חיזוק הכבד והמעי הגס. זוהי תכנית הנמשכת שבוע ומתבצעת לפני המעבר ליום אחד של צום מיצים לשטיפת הכבד. התכנית לשבוע זה מורכבת מהצעדים הבאים:

בחירת מנה אחת מקבוצות המזון הבריאות לכבד – מידי יום במהלך השבוע יש לבחור לפחות מנה אחת מהמזונות הבאים: כרוב, כרובית, ברוקולי, נבטים, ירקות בעלי עלים ירוקים, עשבי תיבול, עלי סלק, חרדל, פירות הדר, למעט אשכוליות ומיץ אשכוליות המכילים תרכובות המפריעות לתהליך ניקוי הכבד, מזונות עשירים בגופרית כגון שום, בצל, ביצים וצנון. מזונות מרפאי כבד כגון ארטישוק, אספרגוס, סלק וסלרי.

בחירת לפחות שתי מנות מהמזונות המסייעים לניקוי הכבד – מידי יום במהלך השבוע יש לבחור לפחות שתי מנות מהמזונות הבאים: זרעי פשתן, גזר, תפוח, אגס, או פירות יער.

שתיית שפע מים מידי יום במהלך השבוע יש לשתות שפע מים מינרלים.

הקפדה על אכילת לפחות שתי מנות קטנות של חלבונים – מיד יום במהלך השבוע יש לאכול מנות קטנות של בשר בקר רזה, בשר כבש, עוף ללא העור, הודו או דג. טבעונים וצמחונים יכולים לאכול שתי כפות ביום של טופו או אצות באיכות גבוהה.

שמנים בריאים – מידי יום במהלך השבוע יש להקפיד על צריכת כף או שתיים של שמנים בריאים כגון שמן זית, שמן פשתן או תערובת שמנים בריאים.

מצבים בריאותיים הנמנים עם תכנית ניקוי רעלים

תכנית הניקוי מחזקת את תפקוד הכבד והמעי הגס, ומונעת נפיחות, עצירות, משקל גוף עודף שנותר "תקוע", העמסת יתר של רעלים נוספים המתפשטים בגוף וגורמים לתחושת עייפות, חרדה, וכאבי ראש.

לאן ממשיכים מכאן?

עם השלמת תכנית ניקוי הרעלים מהכבד, מומלץ לשוב לאכילה רגילה באמצעות בחירת מזונות מבושלים דלי שומן מזין, הקלים לעיכול. תזונת ניקוי רעלים מספקת מגוון נרחב של מתכונים פשוטים ידידותיים לתפקוד הכבד והמעי הגס. בסופו של דבר, אדם יכול להחליט לשלב תכנית ניקוי רעלים עם משטר כושר ובריאות מתמשכים.

יעילות ניקוי הכבד מרעלים

תהליך הניקוי משפר באופן משמעותי את מצב הכבד והמעי הגס, ומסייע להשגת רקמה בריאה בכל הגוף, תוך מניעת נפיחות, שיפור האנרגיה וסיוע בהפחתת משקל שאינו רצוי. התכנית מסייעת אף להערכת יתרונות תזונה משופרת והתאמת תזונה שגרתית בריאה יותר.

תכנית זו בטוחה ועדינה מספיק כך שניתן לבצע אותה בכל פעם בה אדם חש עומס, תפקוד איטי וצורך בהגברת האנרגיה. בדרך כלל מומלץ לבצע ניקוי רעלים בחילופי עונות או בהתאם לתחושת עומס יתר פיסי, נפשי או רוחני. אנשים רבים חווים ירידה משמעותית במשקל לאחר ביצוע תכנית ניקוי הכבד מרעלים, אך היתרונות לשיפור האנרגיה והבריאות לטווח הארוך הם המשמעותיים יותר.

ראו גם:
מהן הסכנות של הליך ניקוי רעלים?

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!