ניקוי רעלים מהגוף לטיפול באקנה

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

ניקוי רעלים לטיפול באקנהאקנה היא בעיית עור הנפוצה יותר בחברות מערביות. מדענים סבורים שהגורם הוא תזונה מודרנית, כפי שפורסם בגיליון 2002 של Archives of Dermatology. שינוי הרגלי האכילה במשך שבוע, מוביל לניקוי רעלים מהגוף, וניקוי העור. לקבלת התוצאות הטובות ביותר לטווח הארוך, יש לאמץ את רוב היבטי טיפול ניקוי הרעלים כחלק משגרת היומיום.

אנשים נוטים לשכוח את העובדה שכל הגוף מחובר, ושאורח החיים משמעותי לכל היבטי התפקוד. באמצעות ניקוי הגוף מזיהומים, כל איברי הגוף עובדים יחד בהרמוניה. מאמר זה מספק שורת צעדים בהם יש לנקוט על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר למניעת אקנה.

הימנעות מפחמימות וסוכרים מזוקקים

צריכת סוכרים ופחמימות מזוקקים גבוהה יחסית בתזונה המערבית הטיפוסית ותורמת לאקנה. גיליון יולי 2007 של המגזין האמריקאי לתזונה רפואית מסביר כי תגובה הורמונלית מורכבת מופעלת באמצעות שחרור כמות גדולה של אינסולין עם אכילת פחמימות, סוכרים ומעדנים, המובילים להגדלת מספר נגעי האקנה.

במהלך טיפול ניקוי רעלים של שבוע, יש להימנע מכל צורות הסוכרים והפחמימות המזוקקים, כולל משקאות קלים, מיצי פירות, קפה ומוצרים המכילים קפאין המרעילים את הכבד, אורז ופסטה לבנים, לחם לבן, רוב דגני הבוקר, קינוחים, חטיפי גרנולה, עוגיות ומאפים.

יחסים נכונים של אומגה 6 ואומגה 3

חומצות שומן אומגה 6 ואומגה 3 חשובות לגוף. למרבה הצער, התזונה המערבית מספקת בדרך כלל כמויות בלתי מידתיות של שומני אומגה 6 וכמויות קטנות של חומצות שומן אומגה 3. גיליון מרץ 2009 של כתב העת הבינלאומי לרפואת עור, מסביר כי פערי היחסים בין שומנים אלו מעורבים בפתוגנזה של אקנה. יש להימנע משמנים צמחיים המכילים כמויות גדולות של אומגה 6, כגון שמן תירס, שמן סויה, שמן בוטנים, שמן חריע ושמן חמניות, כמו גם ממזונות המכילים שמנים אלו.

יש לבחור במקומם מוצרים המכילים רמה נמוכה של שומני אומגה 6, כגון שמן זית, שמן אבוקדו או שמן קוקוס. במהלך תזונת ניקוי הרעלים מומלץ לאכול יותר אומגה 3 משמן דגים כגון הרינג, סרדינים, סלמון, מקרל וטונה טרייה, על מנת לסייע באיזון מחדש של יחסי האומגה 6 ואומגה 3 ולשפר את מראה העור.

תזונה מומלצת

אקנה נוצרת מבפנים, כך שהתוצאות על הפנים ועל אזורים אחרים בגוף, הם תוצאה של מה שנעשה בעבר. עם העברת מוקד הטיפול באקנה לחלק הפנימי, ניתן להתחיל להיווכח בשיפור לטווח הארוך, כשכמות האקנה פוחתת. תזונה נכונה היא הצעד המשמעותי ביותר לניקוי הרעלים הגורמים לאקנה.

ירקות וחלבונים – המזונות המומלצים ביותר במהלך טיפול ניקוי רעלים לאקנה הם ירקות מזינים בעלי סיבים צפופים, כגון ברוקולי, בצל, פטריות, עגבניות וכרובית טריים, כמו גם מזונות עשירים בחלבון כגון ביצים, עופות, דגים ובשרים טריים שאינם מכילים כימיקלים רעילים.

רמה נמוכה של אומגה 6 – יש לאכול מנה בריאה של מאכלים המכילים רמה נמוכה של שומני אומגה 6 בכל אחת מהארוחות, כשהבחירה יכולה לכלול שמן קוקוס, שמן זית או אבוקדו.

חשוב לשתות – יש לשתות שפע מים מינרלים או חליטת צמחים במהלך שבוע ניקוי הרעלים על מנת לשפר את האקנה.

ללא מוצרי חלב – אלו תורמים לאקנה באמצעות גרימת ריכוזים גבוהים יותר של IGF-1 בדם, המקדם פצעונים. יש להימנע מכל צורות מוצרי החלב למשך שבוע במהלך טיפול ניקוי רעלים, כולל חלב רגיל ובמיוחד חלב בטעמים, אבקת חלבון, שייקים, גלידות, יוגורטים וגבינות. בשבוע זה יש לצרוך את הסידן באמצעות אכילת שפע ירקות בעלי עלים ירוקים, סלמון טרי ושקדים.

עצירת זרם הרעלים – חלק מתהליך ניקוי רעלים הוא הגבלת צריכת הרעלים. רעלנים מגיעים בצורות רבות, וחלקם אינם ברורים כמו אחרים. דברים כגון עשן סיגריות ואלכוהול הם רעלים ברורים לגוף, אך הרעלים מגיעים אף בצורת חומרי הדברה לגידול ירקות, אנטיביוטיקה והורמוני גדילה המוחדרים לבעלי חיים. קיימות אף עשרות מתכות כבדות רעילות לגוף המצטברות לטווח הארוך. במשך שנים, הם מהווים את הגורם לרוב הבעיות הבריאותיות, כולל אקנה.

לאחר ניקוי הרעלים

במהלך ניקוי הרעלים חשוב לא לקפוץ למסקנות מהר מידי. כשהגוף עובר ניקוי, המצב עשוי להחמיר לפני שהוא משתפר. זה נכון במיוחד לפעם הראשונה בה מבצעים תהליך ניקוי רעלים. לאחר שנקבעו ההרגלים הבריאים ועבר די זמן להשגת התוצאות, יש להבין מה עובד ומה לא, לשפר התאמות נוספות ולהשיג יותר תוצאות.

לאחר שבוע ניקוי הרעלים, ניתן להשיב חלק מהמזונות, אך חשוב להשיבם בהדרגה, במרווחים של יומיים עד שלושה ימים, על מנת לבדוק אם מאכלים אלו גורמים להתפרצות אקנה. לדוגמא, אדם עשוי לגלות כי הוא יכול להתמודד עם כמות קטנה של סוכר, אך חלב מחמיר את מצב עורו. למידת המזונות התורמים לאקנה מאפשרת התאמת תזונה נכונה.

מומלץ להתייעץ עם הרופא לגבי חסרים תזונתיים הגורמים לאקנה. לעיתים, יש צורך בצריכת ויטמינים או מינרלים פרטניים, שהימנעות מהם גורמת להופעת הפצעונים. אם קשה לאכול חמישה עד שבעה מנות מומלצות של פירות וירקות מידי יום, ניתן להשלים את החסר עם ויטמינים הנמצאים במזונות וירקות שלמים בפועל, שאינם מכילים חומרים סינטטיים.

מהם היתרונות של ניקוי רעלים לטיפול באקנה?

היות והעור הוא האיבר הגדול ביותר, יתרונות הליך ניקוי הרעלים מתבטאים בעיקר בשחרור חומרים מזיקים מהגוף והחלפתם בחומרים ומינרלים מזינים להם הגוף זקוק לשם השגת עור בהיר, בריא ונקי מפצעונים.

עוד על אקנה תוכלו למצוא: acnecenter.co.il

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!