שמירה על אורח חיים בריא אחרי ניקוי רעלים

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

שמירה על אורח חיים בריא אחרי ניקוי רעליםעם סיום תכנית ניקוי רעלים, התחושה היא של ניקיון, בהירות ויותר אנרגיה. אין כמו תחושת שחרור הגוף מזיהומים והנאה מהיתרונות. הראש צלול וקיימת מוטיבציה מוגברת להמשיך להפוך חלק מהשינויים התזונתיים הבריאים שנלמדו בתקופת הניקוי, לדפוסי תזונה יומית שגרתית.

קיימים אף שינויי אורח חיים נוספים אותם ניתן לכלול בהדרגה בשגרה. מאמר זה מתבונן על פעילויות ושיטות שונות התומכות בגוף ומזינות אותו, כך שניתן יהיה לשמור את ניקוי הרעלים מהגוף ולהקפיד על בריאות ואיכות חיים טובים יותר.

רשימת קניות חדשה

מומלץ לעמוד בפיתוי לשוב לרשימת הקניון בסגנון הישן, ובמקומה להתחיל אחת חדשה, כשההדגשים מוצבים על:

מוצרי תזונה אורגניים נקיים מתרסיסים רעילים – הכוונה היא למגוון בריא של ירקות טריים ועונתיים, מכל הצבעים, ושפע ירקות בעלי עלים ירוקים. הם טובים לבריאות גם אם הם מבושלים.

מזונות עשירים בפרוביוטיקה – כגון נבטים, פפאיה, אננס, קיווי, ויוגורטים לבנים ללא טעמים.

זרעים ושמנים – אגוזים, זרעים ושמנים צמחיים באיכות טובה כגון שמן זית ושמן קוקוס.

יחסים בריאים של מזונות צמחיים ובשרים – מומלץ לאכול בשר פעם או פעמיים בשבוע ולא כרכיב יומיומי בתזונה.

מזונות טבעיים – כאלו שהערך התזונתי שלהם מורכב ממים, כגון דגי ים.

המזונות אותם יש להרחיק מרשימת הקניות

מזונות תעשייתיים ומעובדים שעשויים לגרום לאלרגיות, ודגנים המכילים גלוטן, כך שלא ייווצר עומס על הגוף המגיע מחיטה מסחרית ופחמימות המבוססות על גלוטן. המומלץ ביותר היא להתרחק מגלוטן לפחות לתקופה מסוימת.

הפחתת האלכוהול, הקפה, פינוקים וחטיפים מתוקים ועתירי פחמימות. ניתן עדיין לאכול אותם פעם או פעמיים בשבוע, אך לא אחת ליום.

בקרת המשקל

מומלץ לבדוק את משקל הגוף באופן קבוע, כך שניתן יהיה להתכונן בהתאם ולהתאים את התזונה ותכנית הפעילות הגופנית בהתאם לצורך. אם נוספו מספר קילוגרמים, יש לשוב למסלול הנכון במהירות.

הרגלי אכילה בריאים

מומלץ ליהנות מהכנת ארוחות נהדרות ומזינות, ואז לשבת בסביבה רגועה ולאכול לאט כדי לסייע בתהליך העיכול. במהלך האכילה ניתן ליהנות מהטעם והמרקם של הארוחה, ולהביע הכרת תודה על הזנת הגוף ברכיבים בריאים. אם זה נשמע מוגזם ומטורף, או לא מתאים לחיים העמוסים, מומלץ לנסות הרגל זה לפחות מידי פעם.

כשהתחושה היא של טרדה או לחץ, מומלץ שלא לאכול, היות ובזמנים אלו אכילה מפריעה לעיכול ומוסיפה לעומס הרעילות בגוף. כשזה מגיע להרגלי אכילה בריאים, פחות פירושו יותר. מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקלות יותר לעיכול.

מומלץ שלא לאכול יותר מידי פירות, שכן הם מכילים סוכר טבעי הנקרא פרוקטוז, ויותר מידי ממנו עשוי לגרום לבעיות. עדיף לאכול לא יותר משלושה או ארבעה פירות טריים, ומיצי ירקות להחדרת מינרלים טבעיים לגוף.

פעילות גופנית ונשימת אוויר נקי

בחירת סוג פעילות גופנית אהובה מאפשרת הנאה ממנה כך שניתן להפוך אותה לבחירת סגנון חיים שגרתי. אם ניתן, מומלץ לתרגל בטבע, במקום בו אפשר לנשום אוויר נקי נטול זיהומים כימיים. אפשר לצאת להליכה, לשחייה או לרכיבה על אופניים, לחתור בסירה או לרכב על סוסים, ואפילו לשחק במשחקי ספורט כדור.

תרגילי יוגה או טאי צ'י מחממים את הגוף, מובילים להזעה ומשחררים רעלים. גם תרגילים אירוביים ממאומצים לפחות עשרים דקות ביום מנקים באופן משמעותי את מערכת הלימפה. יש לשתות לפחות ליטר וחצי מים מידי יום, במהלך כל היום. מים מינרלים הם הטובים ביותר, או מי ברז מסוננים.

צריכת צמחים ותוספי תזונה באיכות טובה

את התזונה הבריאה ניתן להשלים עם התוספים והצמחים הבאים:

מיץ לניקוי הגוף – מיץ לימון, תה צמחים או מים חמים עם לימון בבוקר מסייעים לניקוי מערכות הגוף, ומהווים מנת בריאות נוספת.

מזונות עשירים בחומרים מזינים – כגון עשב חיטה, כוסברה, סלק, וזרעי צ'יה, אותם ניתן להוסיף למיצים ושיקים, או לקחת בצורת טבליות, בהתאם להעדפה האישית. הם מספקים לגוף תזונה מרוכזת הכוללת סיבים, חלבונים מלאים, אנזימים, ויטמינים ומינרלים. הם מסייעים לניקוי הגוף מחומצות ומתכות כבדות ושומרים על בריאות הדם והרקמות.

מינרלים צמחיים – ויטמינים ותוספים תזונתיים אחרים בהתאם לצורך מאזנים חוסרים בתזונה, או בהמלצת רופא לטיפול בבעיות בריאות, כגון עשבי תיבול התומכים בניקוי המעיים; ויטמין C וויטמיני B קומפלקס הם חומרים מזינים חשובים לניקוי רעלים; ופרוביוטיקה המסייעת לשחזור פלורת המעיים לאחר מחלה או צריכת תרופות, לשמירת האיזון.

צעדים בריאות מהנים לתמיכה נוספת בבריאות

מומלץ להתפנק עם שיטות מרגיעות ומעוררות המשחררות רעלים מהרקמות:

  • עיסוי גוף מלא או טיפול ניקוז לימפטי.
  • הנאה מהחום היבש של סאונה אינפרא אדומה או החום הלח של חדר אדים.
  • ישיבה לעשרים דקות באמבט מלחים להרגעת שרירים כואבים ועייפים.
  • לפני המקלחת לנקות את העור עם ליפה של זיפים טבעיים להסרת עור מת וניקוי הלימפה.

יש לבצע שינויים אלו בהדרגה, כך שניתן יהיה לשלבם במתינות בחיים כהרגלים ופעילויות בריאים ומתמשכים. שינויים אלו צריכים להיות בחירה אישית, ולא מתוך תחושת לחץ לבצע אותם. האפשרויות הנבחרות צריכות להיות מהנות, כך שניתן יהיה להמשיך את ההרגלים הבריאים לטווח הארוך, ולהפוך את החיים לזוהרים, בריאים ומלאים באנרגיה.

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!