חשיבות הפעילות הגופנית בהליך ניקוי רעלים

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

10104214_xxlניקוי רעלים הוא ניקוי האיברים הפנימיים של הגוף מזיהומים סביבתיים, פסולת מזון, חיידקים מזיקים וחומרים אחרים כגון אלכוהול, תרופות וטפילים. הגוף נועד להיפטר מפסולת, והאיברים החווים הטבה מניקוי רעלים הם בלוטת המעי הגס, הכבד, הריאות, הכליות, העור והלימפה.

בתהליך זה, יתכנו תחושות חולשה ושל חוסר אנרגיה, אך אלו משתפרות, מבחינה נפשית ופיסית, עם פעילות גופנית, החיונית לשמירת הבריאות, חוזק השרירים, שריפת קלוריות, גמישות, הגברת היכולת האירובית ושחרור אנדורפין מהנה. אך יתרון נוסף שאינו זוכה להתייחסות הוא הקשר בין פעילות גופנית לבין ניקוי רעלים.

מדוע פעילות גופנית טובה להליך ניקוי רעלים?

הפעילות הגופנית היא חלק חיוני מכל תכנית ניקוי רעלים. הפעלת הגוף יוצרת את התנאים האופטימאליים המאפשרים לגוף לנשום, להימתח, להיות בכושר, ולסלק רעלים באמצעות הזעה. מומלץ לשתות הרבה מים במהלך הפעילות הגופנית, כך שהעור יוכל להזיע והכליות יסננו ביעילות את הרעלים. באמצעות הגברת צריכת המים, בשילוב עם הגברת קצב הלב והנשימה, הגוף שוטף באופן יעיל יותר את הרעלים, השומנים והפסולת.

פעילות גופנית עקבית מסייעת לבלוטת הלימפה והכבד לבצע פעולת ניקוי וטיהור, ומערכת העיכול עובדת טוב יותר כתוצאה מנשימות עמוקות ושאיפות המנקות את הריאות. החמצן הנשאף עובר למערכת הדם, המוח והשרירים. הריאות מגדילות את הקיבולת שלהן, ושריר הלב מתרחב בעקבות פעילות אירובית. העור מתנקה מבפנים החוצה באמצעות הזעה, המבטלת רעלים רבים.

האופן בו משפיעה פעילות גופנית על ניקוי רעלים

תרגילי הכושר מנקים את הגוף באמצעות הפחתת רקמת שומן תת עורי בגוף, וניקוי הרעלים המאוחסנים בה. כשרקמת השומן מופחתת כתוצאה מפעילות אירובית, הרעלים משתחררים והאיברים מתנקים.

הריאות מסננות רעלים ופסולת הקיימים באוויר, וחודרים אל הגוף עם הנשימה, מרעילים את הדם ומשפיעים על השרירים. במצב חמור, הרעלים חודרים לעור ולכבד. הלימפה היא נוזל צלול הזורם דרך הגוף ומכיל תאי דם לבנים. המערכת הלימפטית פועלת כמסננת האוגרת "פסולת" שאינה רצויה בגוף כגון שומנים, חיידקים וחומרים מזיקים אחרים, המסוננים דרך בלוטות הלימפה. תפקוד תקין של מערכת הלימפה מתאפשר אך ורק על תנועות הגוף.

סוגי פעילות גופנית לניקוי רעלים

פעילות אירובית עדינה, בעוצמה נמוכה, טובה לניקוי רעלים שכן היא מפעילה את הגוף, מגבירה את קצב הלב, ומשפרת את תפקוד הריאות באמצעות נשימות עמוקות באזור שריפת השומן. ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים, ריקוד ושחייה הן דוגמאות לפעילות אירובית.

מומלץ להתאמן בקצב המאפשר נשימה חופשית. גם תנוחות מסוימות יוגה, ותרגילי פילאטיס, הכרוכים במרכיב אירובי, יעילים לטיהור הגוף, שכן התרגילים מיועדים לסילוק הרעלים מאיברים מסוימים.

קפיצה על טרמפולינה טובה במיוחד בתקופת ניקוי רעלים, שכן התנועות מאפשרות לגירוי מצוין של מערכת הלימפה. לקבלת התוצאות הטובות ביותר יש לבחור בסוג פעילות גופנית מהנה באופן אישי, ולהתחיל לאט. יש לתרגל לפחות עשרים דקות, פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע.

יתרונות פעילות גופנית לניקוי רעלים

שיפור סיכויי הצלחת התהליך, והשגת יתרונות בריאותיים נוספים מתאפשרים בשילוב עם פעילות גופנית. היות ולא קיימים שני אנשים זהים, חשוב למצוא משטר אימונים המתאימה באופן אישי. כשמרגישים בנוח עם אימון מסוים, ניתן להתחיל לחוות את היתרונות הבאים:
•    תנועה משופרת
•    שינה איכותית יותר
•    הגברת האנרגיה
•    משקל בריא
•    לב חזק
•    גוף שרירי.

היתרונות הפיסיים של פעילות גופנית במהלך ניקוי רעלים הם ברורים, אך קיים אף מגוון יתרונות פסיכולוגיים. אלו כוללים ירידה במתח, בדיכאון ובחרדה; ובהירות נפשית מוגברת. בתחילת תהליך ניקוי רעלים, הגוף עובר שינויים אליהם הוא מתקשה להסתגל. פעילות גופנית מייתרת את הצורך בתרופות להתמודדות עם התסמינים.

קראו עוד:

מרקי סופרפוד

Picture of אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!