הסכנות של הליך ניקוי רעלים מהגוף

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

מה הסכנות של ניקוי רעלים?אנשים רבים מדווחים על תחושת חולי מוגברת לאחר תכנית ניקוי רעלים. הם נוטלים תוספים בצורת כדורים או תמיסות, ובתוך מספר שעות סובלים מסחרחורות, שלשולים, צמרמורות ואף הקאות. תסמינים אלו נעים בין מתונים עד חמורים, תלוי במצב הבריאותי וכמות התוספים אותה נטלו. זוהי תוצאה של מה שנקרא "תכניות ניקוי רעלים קיצוניות" המובילות לסבל מוגבר במסגרת שיווקית של "משבר הריפוי".

הרעיון לפיו תסמינים בריאותיים מוסברים כמשבר ריפוי, כאילו אדם חייב לסבול לפני שיוכל להתרפא, מחייב ניפוץ המיתוסים וחשיפת הסיבות האמיתיות לתחלואה קיצונית במהלך ניקוי רעלים. יש ללמוד כיצד לבצע את השיטות באופן בטוח ולהתרחק מהסיכונים הבריאותיים החמורים הנכללים בתכניות קיצוניות.

בנוסף, כל אדם השוקל להתחיל ניקוי רעלים מהכבד, הכליות או ניקוי מתכות כבדות מהגוף, חייב לבצע את התהליך תחת פיקוח נטורופת מורשה, או רופא מוסמך ברפואה משלימה, שיכול להדריך עם תכנית מותאמת אישית. שכן כשזה מגיע לניקוי רעלים, למונח "אגרסיביות" אין מקום.

ריקון הכבד מרעלים

ראשית, יש להבין כיצד ניקוי רעלים באמת עובד. זהו הסבר פשטני, אך היסודות נכונים: הכבד מסנן רעלים מהדם, כולל תרופות, מתכות כבדות, אמוניה וחומרים כימיים. בהמשך משליך הכבד רעלים אלו למערכת העיכול העליונה, כחלק מתערובת מרה המשמשת לעיכול. חשוב לציין, כי תהליך זה מחדש רעלים למערכת העיכול, שבו הם עשויים להיספג במהירות דרך קירות המעי ולגרום לרעילות המובילה בעצם לחידוש ההרעלה עם אותם הרעלים המדויקים שהכבד פשוט שלף מהדם.

סיבי המזונות נוטים ללכוד את אותם רעלים ובסופו של דבר להובילם מחוץ לגוף דרך המעיים. אך אם אדם אינו אוכל סיבים, ובמקומם מבצע "צום מיצים" הוא גורם לבעיה אפשרית משמעותית: אין לו סיבים שילכדו את הרעלים בכבד, שיטיל אותם למעי הדק. כך שרעלים אלו נספגים בחזרה דרך קירות המעיים ולתוך הדם.

לכן, שתיית מיצים תוך הימנעות מאכילת סיבים היא תכנית אגרסיבית העלולה להסתיים באסון. אם אדם אינו אוכל סיבים במהלך תכנית ניקוי הרעלים, מה שהוא באמת עושה זה לאגור את כל המתכות והרעלים הכבדים מהתאים, הרקמות ואיברי הגוף; לרכז אותם בכבד; ולהטילם בחזרה למעי הדק בבת אחת, כך שכעת הם גורמים לרעילות חמורה.

מצב זה מחמיר כשלוקחים תוספים שמטרתם לפנות רעלים מרקמות הגוף, היות ואז הכבד מרכז מתכות כבדות יותר למרה ומשליכם למעיים. למעשה, הגוף מרכז את הרעלים, כך שהם הופכים להיות אפילו מסוכנים יותר מקודם.

תחושת הרעלה

אנשים רבים המבצעים תכניות ניקוי רעלים מדווחים שהתסמינים הקיצוניים מהם הם סובלים, הם למעשה "טובים". זה פשוט לא נכון. אנשים המבצעים סדנאות הזעה, סבורים שהתייבשות קיצונית טובה לגוף, אך למעשה הם עלולים להיות על סף מוות, וגם במצב זה נאמר להם שתסמיניהם הם חלק מ"מסע רוחני" שממנו ייצאו כאנשים חזקים. מצב זה זהה לפרסומי התכניות הקיצוניות לניקוי רעלים המשווקות לצרכנים רבים מסרים לפיהם גם מחלה קשה נחשבת לחלק ממסע הריפוי.

תעשיית תוספי ניקוי הרעלים נמצאת במצב מדאיג של הכחשה לגבי בטיחות המוצרים האגרסיביים שלה, ומסיבה זו ה-FDA אסר בשנת 2002 את השימוש במוצרים משלשלים, למרות שעדיין חוקי להשתמש בתוספים צמחיים. שלשול אינו סימן לבריאות טובה, ותכנית ניקוי רעלים מהגוף אינה צריכה לשלב סבל קיצוני, אובדן תזונתי או סוג של התייבשות ותחלואה. כל תכנית שמפרסמת פגיעה בריאותית על מנת ליהנות מיתרונות, אינה מהימנה.

תכנית ניקוי רעלים בטוחה ובריאה מבוססת על תזונה אמיתית

תזונה יומית בריאה היא תכנית הניקוי לה הגוף באמת זקוק. במילים אחרות, תזונה נכונה ובריאה צריכה להיות חלק מאורח חיים לניקוי רעלים. נקודת מבט זו התפתחה לאורך השנים והיום מאמינים מומחים שאין צורך לסבול משטרי ניקוי על מנת לחוות בריאות.

תזונה העשירה בפירות, ירקות ושפע מים מינרלים, המסייעים לכליות לסלק רעלים ביעילות, היא תכנית ניקוי יומית בריאה ונכונה. למען האמת, התזונה היומית מסייעת אף לסילוק רעלים או צבירתם, תלוי מה אוכלים. תזונת מזון מעובד ותעשייתי תגביר את נטל הרעילות, אך תזונת מזונות טריים תסלק רעלים באופן אוטומטי.

פעילות גופנית קבועה הגורמת להזעה מתונה ושפויה, מגבירה באופן משמעותי את היכולת הטבעית של הגוף לנקות רעלים. אנשים המקפידים על פעילות גופנית קבועה, או מטופלים בסאונות, חווים בריאות ופחות רעלים בהשוואה לאנשים שאינם מזיעים.

ראו גם:

אוכלוסיות סיכון שעבורם לא מומלצת תכנית ניקוי הרעלים

טיפים לניקוי רעלים יעיל

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!