הופעתה של פטרייה בגרון

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

פטרייה בגרון היא זיהום בגרון, אשר יכול לגרום גם לפטרת הפה. פטריות ממשפחת הקנדידה גורמות בדרך כלל לפטרת הגרון והפה. כיום ידוע על 20 זני קנדידה אשר יכולים לגרום לפטרת הגרון, אך במרבית המקרים מדובר על קנדידה אלביקנס. אם אתם תוהים מהם הסימפטומים המעידים על הפטרייה המדוברת, כיצד היא מגיעה לגרון וכיצד מטפלים בה, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

 

מה התסמינים של פטריה בגרון?

התסמינים הנפוצים המצויים באנשים המאובחנים עם פטרת הגרון הם: כתמים לבנים אשר נצפים על רירית הגרון ודומים לקוטג', כאבי גרון, כאבים בחלל הפה, פגיעה או שריטה על הרירית העשויה לגרום לדימומים וכן, תסמינים נוספים שיכולים להיות הם: בחילה, הקאה, ירידה במשקל, קשיי בליעה ועוד. פטרת בגרון יכולה להתפשט לחלל הפה וניצפת עם כתמים לבנים בדופן הפה על החיך ועל השקדים והחניכיים.

 

מהם הגורמים לפטרייה בגרון?

במצב תקין, שמרי קנדידה מצויים על פני העור ובחללי הגוף החשופים לסביבה החיצונית. במצב תקין, המערכת החיסונית שומרת על איזון ומגינה על הגוף מפני גורמי זיהום שונים. לעיתים חלים שינויים במאזן התקין בין פטריית קנדידה והחיידקים החיוניים לגוף והם מקדמים את ההתפתחות וגדילת השמרים. ההתפתחות והגדילה של השמרים מובילים לזיהום פטרייתי. בדרך כלל אנשים בריאים אשר הפלורה הטבעית של גופם מתפקדת כראוי לא מצויים בסיכון ללקות בפטריית הקנדידה, אולם, אנשים הסובלים מכשל חיסוני וכן אנשים הסובלים ממערכת חיסונית חלשה או כאלה הנוטלים טיפול תרופתי למחלות שונות כגון: אסטמה, עלולים לפתח פטרת בגרון ואף בחלל הפה.

פטרייה בגרון משפיעה על קבוצות הגיל השונות, עם זאת, גורמי סיכון מסוימים נוטים לגרום לאוכלוסיות שונות ללקות בפטרת הגרון באופן שונה, כאשר גורמי הסיכון הם: עישון וחשיפה לטבק, מחלות כרוניות, מבוגרים אשר מרכיבים שיניים תותבות, מערכת חיסונית חלשה, יובש בפה, שימוש בתרופות ואנטיביוטיקה וצריכה מוגברת של מזונות מתוקים.

 

כיצד מאבחנים פטרת הגרון?

כדי לאבחן פטרייה בגרון יש להגיע לבדיקה אצל רופא מומחה. אם הפטרייה ממוקמת באזור הלשון או גרון תצטרכו להגיע לבדיקה אצל רופא מומחה א.א.ג. הרופא המדובר יעשה לכם בדיקה באמצעות מכשור ידני אשר מוחדר לגרון וכך ידע אם אתם סובלים מפטרייה, דלקת או אפילו פוליפים אשר לא ידעתם על קיומם. מעבר לבדיקה הידנית הרופא ישלח אתכם לביצוע בדיקות שונות על מנת לאבחן את המחלה. תדרשו לתת דגימת ביופסיה של רירית, תרבית גרון, אנדוסקופיה שבה מוחדר לגרון צינור עם מצלמה מזערית שתאפשר לצלם את הגרון וכמובן צילום רנטגן במקרה הצורך כדי לשלול או לאמת קנדידה בגרון. אחרי שעוברים את כל הבדיקות הרופא יכול לקבל תמונה בהירה יותר לגבי סוג הפטרייה, גודל הפטרייה ועוד.

כיצד מטפלים בפטרת הגרון?

המטרה העיקרית של טיפול בפטרת הגרון היא לרפא את החולה באמצעות סילוק הפטרייה ומניעת התפשטותה העתידית. ניתן לעשות זאת באמצעות המלצה על אכילת מאכלים פרוביוטיים ויוגורט. טיפול זה משיב את האיזון הטבעי של החיידקים החיוניים לגוף אשר נלחמים בזיהום. מלבד זה, מומלץ להפחית באופן ניכר מזונות מתוקים. מעבר לכך, יומלץ שימוש בתרופות אנטי פטרייתיות אשר מונעות את ההתפשטות של פטרת הגרון ומחסלים אותה.

 

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!