האם ניקוי רעלים משפיע על איכות השינה

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

אין כמעט אנשים שלא חוו בחייהם נדודי שינה, אך כאשר אלו הופכים להיות קבועים הם יכולים לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים. לשינה בריאה ואיכותית יש השפעה ישירה על הגוף, היא מסייעת למנוע מחלות, היא מפיגה מתחים, מסייעת לשמור על שהמשקל ומחדשת רקמות. התזונה משפיעה גם כן על השינה, לכן רבים בוחרים לבצע מהפך תזונתי באמצעות ניקוי רעלים, כיצד הדבר משפיע על הגוף? כל התשובות בהמשך. 

כיצד חוסר שינה משפיע על הבריאות? 

אנשים מבוגרים זקוקים לשבע עד תשע שעות שינה רצופות כאשר מחקרים מראים שאנשים שישנים מעט שעות שינה בלילה או סובלים מנדודי שינה והפרעות שינה חשופים יותר ללקות במחלות שונות כגון סרטן, שבץ ומחלות לב. חוסר השינה גורם גם לעייפות גדולה במהלך היום, לחוסר ריכוז, לעצבנות ולירידה בתפוקת העבודה, לעיתים הירידה בתפקוד והעייפות יכולים להידרדר גם לדיכאון. יש שיבחרו לטפל בתופעה באמצעות תרופות, אך לטווח הרחוק טיפול זה יכול להיות מזיק לגוף, לכן מומלץ לאמץ הרגלים לאורח חיים בריא כדי לסייע ולאזן את הגוף. 

כיצד תזונה משפיע על איכות השינה? 

תזונה שאינה מאוזנת וחוסר תזונתי יכולים שניהם לגרום להפרעות שינה. יש ויטמינים להם השפעה ישירה על איכות השינה, למשל מקבוצת הוויטמינים B, חוסר בוויטמין B12, ויטמין B וחומצה פולית יכולים להוביל לבעיות שינה. כמו כן, מינרלים שונים משפיעים על מנגנוני השינה שלנו בכך שהם מסייעים להפגת מתחים פיזיים ונפשיים, וגם מחסור בהם עלול להוביל להפרעות שינה. 

כאשר מרכיבים תפריט תזונתי לו מטרה ברורה להשפיע על איכות השינה, מתמקדים בו בהפחתת מזונות שנחשבים למזיקים ועלולים לפגוע באיכות השינה. כמו כן, ישנה הימנעות ממזונות מעוררים ולצד זאת ישנה הוספה של מזונות להם ויטמינים ומינרלים המסייעים לשפר את איכות השינה. 

אילו מזונות יכולים לפגום באיכות השינה? 

המזונות הפוגעים באיכות השינה הם לרוב מזונות מעובדים, מתוקים או בעלי השפעה מעוררת. בין המזונות האלו נוכל למצוא את הסוכרים הפשוטים, את הקמח הלבן, את הממתקים המלוחים והמתוקים וכמובן מאפים. נוכל למצוא אלכוהול על גווניו השונים, שאולי יש לו השפעה מרגיעה לזמן קצר, אך באופן כללי דווקא גורם להפרעות שינה. נמצא צבעי מאכל שונים, קפאין שנמצא במשקאות רבים ולא רק בקפה, עודף של נתרן בגוף ומשפרי טעם. כמו כן, צורך האכילה שלנו משפיעה באופן מובהק על איכות השינה. יש להימנע ממאכלים שגורמים לגזים ומארוחות גדולות וחריפות שגם כן גורמות לעוררות גבוהה. 

שינויים לאחר ניקוי רעלים 

לעיתים נדרש שינוי דרסטי כדי להיגמל מהרגלים מסוימים או כדי להפחיתם משמעותית. אחד השינויים שניתן לעשות הוא ניקוי רעלים, כאשר בדרך כלל הוא אורך כמה ימים וכולל שתייה או אכילה של מזונות מסוימים ושתייה מרובה. כל אלו יחד מסייעים לגוף להתאפס על עצמו לקראת שינוי תזונתי משמעותי שיסייע לאיכות השינה. את השינוי ניתן לחוש מיד, אמנם ניקוי רעלים יכול להיות מורכב ולא פשוט כלל בשל הקושי שבאי אכילת המזונות אליהם אנו מורגלים, אך תחושת הסיפוק, הירידה במשקל והניקיון המורגש בכל – מאיכות השינה ועד למראה עור הפנים, שווים בהחלט את המאמץ ומהווים דחיפה לגמילה ממזונות מסוימים המזינים לבריאותנו. 

המאמר באדיבות hmedical.co.il.

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!