מה דעתה של הרפואה המערבית על ניקוי רעלים?

ניקוי רעלים זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לניקוי רעלים!

יכול להיות שגם אתם נתקלתם בזה. הצעה מסוימת לבצע "ניקוי רעלים", עם הבטחות שונות: החל מירידה במשקל, דרך התגברות עלמה אומרת הרפואה על ניקוי רעלים? מחלות ועד לשיפור כולל של בריאות הגוף. לכאורה, פתרון קסמים. אבל האם תהליכים מהסוג הזה מומלצים מבחינה רפואית, או שמא הם עלולים לחולל יותר נזק מתועלת?

שאלות מהסוג הזה עולות חדשות לבקרים, מבלי שהציבור הרחב יודע מה התשובה להן. בנוסף, ברור שייתכנו הבדלים בין טיפול כזה או אחר של ניקוי רעלים, ובהתאם לאופן בו הם מבוצעים. במאמר הבא נציג בפניכם כמה מהתפיסות הרפואיות המקובלות ביחס לניקוי רעלים, במטרה להכריע האם מומלץ לבצע אותם.

ניקוי רעלים – כך זה עובד

ניקוי רעלים מכניס אותנו לעולם רחב, ובו עשרות שיטות בעלות מטרה פחות או יותר דומה: דיאטות שאמורות להוציא מהגוף את כל מה שלא אמור להיות בתוכו, פעמים רבות תוך הבטחה לשינויים בבריאות הכוללת (לדוגמה ניקוי של הדם או של התאים), להפחתה במשקל הגוף או לשיפור בהרגשה האישית. לעיתים מדובר בתהליכים המבוססים על צום, צמחי מרפא או התאמות תזונתיות, ובמקרים אחרים משלבים אמצעים משלימים דוגמת חוקנים. עלות הטיפולים האלה, מיותר אולי לציין, עשויה להיות גבוהה ולהגיע גם לסכום של אלפי שקלים לפחות.

העיקרון המרכזי הוא שבהתאם לסוג הניקוי ולהיקף הסיוע הנדרש, מוחלט על תוכנית של ניקוי רעלים. בחלק מהמקרים מדובר בניקוי רעלים קצר מועד, שנמשך כמה ימים בלבד. אחרים ייתכן תהליך הנמשך כמה חודשים, וזאת לרוב מתוך מטרה להשפיע באופן דרסטי על בריאות הגוף ולבצע ניקוי מוחלט ויסודי של הגוף מרעלים ומצרות אחרות.

ההגדרה של רעלים, חשוב לציין, נוטה להיות רחבה. כך למשל יכול להיות מדובר בסוגים שונים של מזהים, מתכות המוחדרות לגוף דרך התזונה, כימיקלים מלאכותיים ואפילו סטרס, המוגדר בעיני רבים כ"רעל" לכל דבר ועניין. הדעה המקובלת כיום בקהילה הרפואית היא שגם דיאטות על בסיס ניקוי רעלים אינן יכולות לבצע בצורה משביעת רצון את ההוצאה מהגוף של הרעלים שהוא עצמו מתקשה להוציא אותם, למשל המתכות הכבדות למיניהן.

מהם הסיכונים הטמונים בניקוי רעלים?

לתהליכי ניקוי רעלים יש כמה סיכונים פוטנציאליים, שחשוב להכיר לפני שמתחילים במסגרת טיפולית כזו או אחרת. הסכנה הראשונה היא למצב של חוסר איזון תזונתי, או אפילו חוסרים משמעותיים המסכנים את בריאות הגוף. הסיכון הזה שמור בעיקר לתוכניות קיצוניות של ניקוי רעלים, המבוססות על שינויים מהותיים מאוד בתפריט התזונתי של האדם והפחתה של כמות הקלוריות שהאדם צורך בסופו של יום.

מן העבר השני של המשוואה, חלק מתוכניות ניקוי הרעלים כוללות בתוכם שימוש בתוספים, בחומרים משלשלים או משתנים וכן הלאה. התוצאה האפשרית היא מינון יתר, אשר בכוחו השלילי לגרום לנזקים משמעותיים לגוף גם כן. מבחינה מחקרית, רוב השיטות המקובלות אינן מספקות תמונה חד משמעית לגבי התועלת שלהן, כולל ביחס ליעילות סילוק הרעלים הרצויים מהגוף.

אין תחליף למעקב ובקרה

אין ספק שהאופן בו מתבצע ניקוי הרעלים עשוי להשפיע על התועלת או הסיכונים שלו, לכאן או לכאן. ההמלצה בכל מקרה היא על תהליך מבוקר והדרגתי ככל שניתן, מכיוון ששינויים קיצוניים מדי עלולים להעלות את דרגת הסיכון פלאים. אסור לשכוח שבמשוואה של בריאות הגוף, אין קסמים וגם לא מתנות חינם.

חשוב לתת לגוף שלנו את הצ'אנס המגיע לו, מכיוון שיש בו מנגנון יעיל לסילוק רעלים ופסולת שאינו זקוק להם באמצעות האיברים הפנימיים החיוניים. חשוב בכל מקרה להקפיד על תזונה מאוזנת, המשולבת עם אורח חיים בריא ככל שניתן. ייתכן שהשינוי אותו אנחנו מייחסים ל"ניקוי הרעלים", נובע פשוט מהתאמות מוצלחות של תפריט תזונתי שניתן לבצע בכל מקרה. אורח חיים בריא יהיה הנכון יותר בטווח הארוך.

לקריאה נוספת:
Full Body Detox: 9 Ways to Rejuvenate Your Body – HealthLine
The dubious practice of detox – Harvard Health Publishing

אבי סופר ניקוי רעלים
אבי סופר ניקוי רעלים

אבי סופר, מנקה רעלים מגוון שיטות מוכרות. איש מקצוע ותיק בתחומו, עם ניסיון עשיר מאד הכולל הצלחות ושלל טופלים מרוצים, מקים ומייסד המרכז לניקוי רעלים.

053-3568152
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!